Please fill in the form for your order

Name:
Can we help you?
Email Address:
Contact No.
Mailing Address: (Product will be send directly to this address without further enquiry)
Orders and additional notes
Where did you hear about us?

Click here to create your own form.

Tuesday, April 20, 2010

2 ways Nellysa

NELLYSA 01 - AVAILABLE 1 IN STOCK - READY TO SHIP...AHOY!
  • Cara pertama dan kedua nak bawa beg Nellysa.


  • Cara ketiga nak bawa beg Nellysa

Dah 2 hari siap beg Nellysa ni tapi hari ni baru rasa nak upload gambarnya. Nak buat Nellysa ni memang mencabar, maklum kena baca tulisan Jepun, bukan main tergeliat mata (ada ke penerangan macam tu?). Okay, beg ni boleh dibawa pelbagai cara.
  • Galas di bahu tanpa menarik tali drawstring.
  • Galas di bahu dengan menarik tali drawstring.
  • Bimbit di tangan tanpa menarik tali drawstring.
  • Bimbit di tangan dengan menarik tali drawstring.

  • Cara keempat nak bawa beg Nellysa

Ni handles untuk bimbit tangan

Ni pula poket dalam, ada dua poket sebelah menyebelah dan jenis poket pula soft dan slot pocket.


Inilah tali drawstring yang digunakan, iaitu tali cotton dan dihiasi 6 biji wooden beads setiap hujung tali.




Seperti biasa, saya suka gunakan novelty button dari button planet


Fabrik yang digunakan adalah dari jenis cotton yang lembut (fabrik yang berbunga) dilapik dengan fabrik jacquard menggantikan interfacing supaya lebih tebal dan senang untuk proses menjahit. Bagi lining atau fabrik yang warna creamy, saya menggunakan fabrik yang tebal (upholstery fabric). Cuma pada poket sahaja saya tidak menggunakan interfacing, jadi agak lembut sikit.
Bagi handles pula (galas bahu dan bimbit tangan) saya menggunakan kedua-dua jenis fabrik dan bertindih diantara satu sama lain selain menggunakan interfacing didalamnya.
Tali drawstring pula saya tocangkan tali cotton dan saya hiasi dengan wooden beads (sebanyak 6 biji digunakan) dihujung setiap tali cotton.


Saya juga menggunakan 4 biji butang kayu untuk menutup bahagian jahitan handles bimbit tangan, masih ada kekurangan pada jahitan yang sangat saya tak puas hati, taklah teruk sangat cuma saya tak puas hati walaupun dah 3-4 kali saya janhit dan buka semula jahitannya...

Ukuran (anggaran)

Handles galas bahu (hujung ke hujung): 77 1/2cm dan lebar 4cm
Handles bimbit tangan: 20 1/2cm dan lebar 2cm
Lebar beg: 42cm
Tinggi beg: 40cm
Tapak beg: 10cm
Harga: RM62 (tidak termasuk penghantaran)

No comments: